- O ceně
- Jednotlivé ročníky
- Ročník 2024
- Ročník 2023
- Ročník 2022
- Ročník 2021
- Ročník 2020
- Ročník 2019
- Ročník 2018
- Ročník 2017
- Ročník 2016
- Ročník 2015
- Ročník 2014
- Ročník 2013
- Ročník 2012
- Ročník 2011
- Ročník 2010
- Ročník 2009
- Ročník 2008
- Ročník 2007
- Ročník 2006
- Ročník 2005
- Ročník 2004
- Ročník 2003
- Ročník 2002
- Ročník 2000
- Ročník 1999
- Ročník 1998
- Ročník 1997
- Ročník 1996
- Ročník 1995
- Ročník 1994
- Ročník 1993
- Ročník 1992
- Ročník 1991
- Ročník 1990
- Ročník 1989
- Ročník 1988
- Ročník 1987
- Partneři projektu
- Kontakt
Vítězem Ceny Jiřího Ortena 2010 se stal
Jan Těsnohlídek ml. za knihu Násilí bez předsudků (Klub přátel Psího vína)
Porota:
- Petr A. Bílek, ředitel ÚČLLV na FF UK (předseda poroty)
- Petra Hůlová, spisovatelka
- Jindřich Jůzl, šéfredaktor Odeonu
- Pavel Kosatík, publicista a spisovatel
- Jiří Peňás, publicista
Cena Jiřího Ortena 2010 - užší nominace: Jan Němec: Hra pro čtyři ruce, Jan Těsnohlídek ml.: Násilí bez předsudků, Kateřina Tučková: Vyhnání Gerty Schnirch
Nominaci proměnil ve vítězství Jan Těsnohlídek ml.
Jan Těsnohlídek ml.
Narozen v Havlíčkově Brodě roku 1987. Většinu života prožil v Krucemburku, městysu poblíž Žďáru nad Sázavou. Psát začal během studií gymnázia K.V.Raise v Hlinsku.
Byl několikrát oceněn v řadě literárních soutěží (Ortenova Kutná Hora, Hořovice Václava Hraběte). Po ukončení střední školy pracoval v knihkupectví Vysočina v Havlíčkově Brodě. Poté se přesunul do Prahy.
Jeho básně byly otištěny v HOSTu, Tvaru a Psím Víně. V edici Stůl mu vyšla v roce 2009 sbírka Násilí bez předsudků. Druhé vydání vyšlo ten samý rok v nakladatelství Petr Štengl jako první kniha edice Pop.
Je zástupcem šéfredaktora časopisu pro současnou poezii Psí víno.
Násilí bez předsudků
Prvotina Jana Těsnohlídka ml. je básnicky ambiciózní projekt. Expanzivní styl psaní v nejlepších chvílích střídá fotograficky zachycený okamžik příkré meditace. Kritika spatřuje ve sbírce možnou generační zpověď (K. Piorecký, Tvar 14/09), ale také poezii, která se knižně vydávat neměla, manipuluje a její autor „kecá“ (O. Hanus, tamtéž). Jan Těsnohlídek ovšem v žádném případě nepředkládá lyrizující žvást. Texty jsou určeny pro inteligentní publikum spíše než pro úzce orientovaný poetariát.