- O ceně
 -   Jednotlivé ročníky 
- Ročník 2024
 - Ročník 2023
 - Ročník 2022
 - Ročník 2021
 - Ročník 2020
 - Ročník 2019
 - Ročník 2018
 - Ročník 2017
 - Ročník 2016
 - Ročník 2015
 - Ročník 2014
 - Ročník 2013
 - Ročník 2012
 - Ročník 2011
 - Ročník 2010
 - Ročník 2009
 - Ročník 2008
 - Ročník 2007
 - Ročník 2006
 - Ročník 2005
 - Ročník 2004
 - Ročník 2003
 - Ročník 2002
 - Ročník 2000
 - Ročník 1999
 - Ročník 1998
 - Ročník 1997
 - Ročník 1996
 - Ročník 1995
 - Ročník 1994
 - Ročník 1993
 - Ročník 1992
 - Ročník 1991
 - Ročník 1990
 - Ročník 1989
 - Ročník 1988
 - Ročník 1987
 
 - Partneři projektu
 - Kontakt
 
 Vítězem Ceny Jiřího Ortena 1998 se stal
Bogdan Trojak za knihu Pan Twardowski (Host)
Porota:
- Jan Macháček, básník
 - Vladimír Macura, spisovatel, překladatel, literární vědec a kritik
 - Josef Chuchma, literární kritik
 - Antonín Jelínek, literární vědec a kritik, bývalý předseda Obce spisovatelů
 - Petr A. Bílek, literární vědec a kritik
 
Bogdan Trojak
Absolvoval Polské gymnázium v Českém Těšíně, poté studoval a nedokončil Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Později na olomoucké Univerzitě Palackého vystudoval žurnalistiku. Jako středoškolák byl jedním z iniciátorů polsko-české literární skupiny PaRaNoJa a v roce 1995 založil s Vojtěchem Kučerou WELES (Wendryňskou Literárně-Estetickou Společnost), která vydávala stejnojmenný poetický magazín který vychází dodnes.
 Spolupracoval také s redakcí brněnského nakladatelství Host, krátce působil jako šéfredaktor kulturního magazínu Neon a internetového časopisu Lumír.
Pan Twardowski
Dialog, propojený a prosycený jakousi nedávnou mytičností, jejíž stopy jsou ještě čitelné, se stává základním pilířem druhé Trojakovy knihy s názvem Pan Twardowski, v níž lyrický živel ústí zcela přirozeně v epický proud.
 V prvotině byl Trojak lyrikem zaskočeného a udýchaného mládí s jeho těkavostí, chaotickou dychtivostí, možná i se stínem drzosti. V Panu Twardowském se objevují výrazné milostné motivy a adorace, ačkoli básník pracuje důsledně s odosobněnými či nadosobními metaforami a obrazy. Vedle mýtu ženy, případně Matky, pojednaném až symbolistně a dekadentně v baudelairovském duchu, se v Trojakově básnivém inventáři objevují prvky antické, ikarské. Knihou Pan Twardowski se mihne „gutský Daidalos“, s jehož potomky se básník každodenně potkává, ale také „proklatě krásná Venuše“ procházející se po „měkké černozemi u haličského Lvova“. V souvislosti s názvem druhé Trojakovy knihy si nelze nevzpomenout na jiný moderní mýtus, tentokrát polské provenience, na Pana Cogita nedávno zemřelého básníka Zbigniewa Herberta.